Hem sinemada hem televizyonda parladığı işlerde rol alan, oyunlar yazan ve yöneten Berkay Ateş, Özcan Alper’in son filmi “Karanlık Gece” ile bu ay sinemalarda izleyiciyle buluşacak. Milliyet Sanat’ın Nisan 2023 sayısında Ayın Söyleşisi için Asu Maro’yla bir araya gelen Ateş, son dönemde hepimizin içine düştüğü karanlık ve ataletten kendi kendine çıkmayı öğrendiğini söylüyor: “Ben hiç mutluluk peşinde koşmuyorum. Ben mutluluğa da mutsuzluğa da, hüzne de sevince de ortağım. Her masaya mutlu olmak için oturmuyorum. Yok ki böyle bir şey.”
Bu ay, Özcan Alper’in Antalya Altın Portakal’da En İyi Senaryo ve En İyi Film ödüllerini kaza-nan son filmi “Karanlık Gece”de izleyeceğimiz Berkay Ateş, mart ayını 27. Türkiye Almanya Film Festivali’nden al¬dığı En İyi Erkek Oyuncu ödülüyle kapattı.
Senaryosunu Murat Uyurkulak ve Özcan Alper’in yazdığı, Berkay Ateş ile beraber Cem Yiğit Üzümoğlu, Taner Birsel, Pınar Deniz ve Sibel Kekilli’nin rol aldığı film, 28 Nisan’da vizyona girecek.
“Bu filmi bir ömür taşırım sırtımda”
Giden Gelmez Dağları’nda çekilen “Karanlık Gece”nin şartlar açısından çalıştığı en zor işlerden biri olduğunu söyleyen Berkay Ateş “Sinemaya nasıl emek verildiğini ben bu filmde gördüm. Bu yüzden de Özcan Alper’e ekstra saygı da duyuyorum,” diyor ve ekliyor: “Bir ömür taşırım ben ‘Karanlık Gece’yi sırtımda. Hem filmi çok seviyorum hem böyle bir dönemde böyle bir hikâye anlatıldığı için de çok kıymetli buluyorum.”
“İstanbul trafiği gibi bir hayat yaşıyoruz”
Filmin hikâyesinden yola çıkarak linç kültürüne de uzanan sohbette Berkay Ateş, “Linç herkese, her şeye dahil oldu,” diyor. “İstanbul trafiği gibi başıboş, sıkışık, karmaşık, güvensiz, ucuz bir hayat yaşıyoruz,” benzetmesini yapan oyuncu, sözlerine “Biraz durmaya, bakmaya ihtiyacımız var. Çok öfkeliyiz. Soğukkanlılığımızı kaybettiğimiz zaman eleştirdiğimiz şeye dönüşüyoruz. Ölçüyü kaybettiğimiz zaman bizim savunduğumuz değerlerin de bir anlamı yok. En önemli şeylerden biri bu hayatta, ölçü,” diye devam ediyor.