Ana sayfa Oyuncu Biyografileri Tuğrul Tülek Kimdir? Nereli – Boyu – Yaşı – Dizileri – Ailesi

Tuğrul Tülek Kimdir? Nereli – Boyu – Yaşı – Dizileri – Ailesi

tarafından ker_def

Tuğrul Tülek, 26 Eylül 1976 tarihinde Bursa’da doğmuştur. Türk dizi, sinema, tiyatro oyuncusu, yönetmen müzisyen, yorumcu ve çevirmen.

Adı: Tuğrul Tülek
Doğum Tarihi: 26 Eylül 1976
Doğum Yeri: Bursa
Boyu: 1.75 m.
Kilosu: 70 kilo
Burcu: Terazi
Göz Rengi: Kahverengi
Instagram: https://www.instagram.com/tgrltlk/

Çocukluk yılları: Bursa’da doğdu, büyüdü. Ailesi elinde bir mesleği olsun istediği için İngilizce öğretmenliği okudu. “Ailelerimiz bizi hep güvenli ve garanti işlerde görmek istediler, dolayısıyla tiyatrocu olmak, onların pek tercih ettiği bir şey değildi. Ben de ‘İngilizce öğretmenliği okuyayım bari’ diyerek bölüme girdim, okulda bir tiyatro grubuna katıldım ve muazzam bir dört yıl geçirdim. Sürekli ürettik, oyunlar oynadık, gezdik ve iyi bir ekiptik. Ancak okul bittikten sonra işin farkına vardım, gözümün önüne 25 yıl sonra nerede olabileceğim geldi, İngilizce öğretmenliği yapmak istemediğimi anladım. Sonra kendi kendine evrildi ve Bursa’da oyunculuğa başladım. Üç yılın ardından yeniden okula girdim.”

Eğitim hayatı: 1999 yılında Uludağ Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü’nden mezun oldu. Aynı yıl Bursa Kültür Sanat ve Turizm Vakfı Tiyatrosu’nda oyuncu olarak çalışmaya başladı. 2002 yılında konservatuvar sınavını kazanarak Anadolu Üniversitesi Tiyatro Bölümü’nde ikinci lisans eğitimine başladı, 2006 yılında mezun oldu. Bu süre içinde değişim öğrencisi olarak Varşova, Polonya’da Akademia Teatralna im Aleksandra Zalwerowicza Oyunculuk Okulu’nda da eğitim aldı.

Hayatının dönüm noktası: İstemeyerek okuduğu İngilizce öğretmenliği bölümü, hayatının her noktasında avantaj olarak yerini aldı. “Çocukken çok dalga geçerdim ‘altın bilezik’ muhabbetiyle ama hayat, tecrübeyle size gayet güzel öğretiyor her şeyi. Hep tiyatro okumak istedim ama işte sonuçta kendimi İngilizce öğretmenliği okurken buldum. Aklımda bölümü yarım bırakıp konservatuvara gitmek vardı ama olmadı hatta bölümü bitirdim. Ancak mezun olduktan sonra anladım ki ben öyle bir kariyer istemiyorum ve istediğim hedefe ulaşmak için konservatuvar sınavına girdim, kazandım, Eskişehir’de kendime yeni bir hayat kurdum. Bütün bu adımları atarken İngilizce öğretmenliği hep hayatımı kurtardı. Konservatuvara 26 yaşında girmiştim yani ailemden ekonomik destek beklemek gibi bir durum olamazdı, dolayısıyla bütün oyunculuk eğitimim boyunca hem İngilizce öğretmeni olarak çalıştım hem okudum. Sonrasında öğrenci değişim programına başvurdum ve İngilizce bildiğim için kendime bir okul bulup gerekli yazışmaları yaptım ve son senemi Polonya’da okudum. İstanbul’a DOT’un seçmelerini kazanıp geldiğimde ilk 4 sene İngilizce öğretmenliği yapmaya devam ettim. Pek çok yazarın oyunlarını kendi dillerinde okuyup çevirme şansım oldu, yurtdışında ortak projelerde çalışma fırsatım oldu. Kısacası İngilizce gerçekten altın bilezik gibi bileğimde hep benimleydi, hep hayatımı kurtardı.”

Oyunculuğa ilk adım: Televizyon macerasına 2008 yılında, ‘Karamel’ dizisinde canlandırdığı ‘Buğra’ karakteriyle başladı.

Hangi proje ile parladı? ‘Hatırla Gönül’ dizisinde canlandırdığı ‘Ali Yücelen’ karakteri ile dikkatleri üzerine çekti.

Sosyal: Pandemi döneminde karantinanın en üretken isimleri arasında yer aldı. Karantinanın başından beri Instagram’ın IGTV bölümü için hazırladığı #TuğrulArıyooo ile dikkat çekti, bağlandığı ünlü isimlerle içinde bulunduğumuz zamanın ruh halini de bir nevi kayıt altına aldı. “Bu fikir şu şekilde doğdu; Evde bir süre kendimle vakit geçirdikten sonra çoğumuzda olduğu gibi, görüntülü – görüntüsüz telefon konuşmaları fazlaca vaktimi almaya başladı. Hatta telefonla konuşmayı çok da sevmeyen biri olarak her gün ailemi, arkadaşlarımı arayıp durumlarını sorup resmen yoklama çekiyordum. Sonra fark ettim ki konuştuğumuz tek şey Covid, ekonomik sıkıntılar, gelecek kaygıları. Yani birlikte eğlenmeyi, hafiflemeyi, gülmeyi unutmuşuz. Açıkçası bu beni virüsten daha çok korkuttu, yani öyle ya da böyle bu günler geçecek ama sonrasında arkadaşlarla bir araya geldiğimizde birlikte eğlenmeyi unutmuş, sosyalleşmeyi beceremeyen yaratıklara dönüşmüş olursak orası fena diye düşünürken panikledim ve arkadaşlarımı arayıp azıcık oyun oynayıp eğlenmemiz lazım dedim. Mizah, gülmek, birlikte eğlenmek her zaman iyileştiricidir. Her görüşmeden sonra herkesten duyduğum cümleler de birbirine yakın zaten: Çok iyi geldi, iyi ki böyle bir şey yaptık!”

Düşünce yapısı: Pandemi döneminde, daha hoşgörülü, daha üretken, daha yardımsever tarafının ortaya çıktığını düşünüyor. “Kaygılar, korkular ortak olunca ümitler ve dilekler de ortak oluyor tabii. Herkes birbirinin fikrinde, üretiminde düşünmeden yer aldı, herkes uzaktan olmasına rağmen birbirine daha kolay entegre oldu. Sanırım eleştirel, eski, köhne ve yüksek sesleri daha az duyar, dinler olduk. Fiziksel uzaklığımız aslında çoğumuzu birbirimize daha çok yaklaştırdı.”

İlk sinema filmi: İlksen Başarır/ Başka Dilde Aşk

Hayata bakışı: Oyunculuk ve yönetmenlik yaptıkça, kendisi hakkında bilmediği ya da o zamana fark etmediği birçok şey öğrendi. “Duygularımı ve durumları daha doğru tarif etmeyi öğrendiğimi düşünüyorum. Siz mücadelenizi sürdürdüğünüz, çalıştığınız ve evrildiğiniz sürece işlerin istediğiniz gibi olacağını gördüm. Beni dönüştürdü ve değiştirdi, eskiden çok daha öfkeli, her şeyi kafaya takan bir insandım. Yönetmenlik sadece oyunu yönetmek değil de ekibi yönetmek demek, herkesi bir ekip haline dönüştürebilmek demek. Dolayısıyla bunların hepsi daha sabırlı, daha çözümcü bir insan olmamı sağladı.”

İş hayatına bakışı: İş yaşamında, kolektif üretimin müptelası; kalabalık kulisler, kalabalık oyunlar, oyun öncesi ve sonrasında birlikte geçirilen vakitlerden çok büyük keyif alıyor. “Oynamak, paylaştıkça büyüyen bir şey. Büyülü bir his. Umarım hiç kaybetmem. Benim motivasyonum oynamak, sanırım o yüzden de oyunculuğu seçtim. Kendimi mutlu ve anlamlı hissettiğim anlar hep sahnede olduğum, arkadaşlarımla oyun oynadığım zamanlar. Yaşım ilerledikçe bu hissi daha iyi anlamlandırıyorum çünkü beni hep genç, zinde tutan şey bu hismiş aslında. Yokluğunu pandemi döneminde daha çok hissettiğim bir şey mesela ‘oyun oynamak’.”

Kariyer planı: Oyunculuğunun ve yönetmenliğinin birbirini beslediğini düşünüyor. “Ben çok uzun yıllar aynı yönetmenlerle çalıştım ve son dört-beş yıldır farklı yönetmenlerle çalışmaya başlıyorum. Bu tabii ki beni eğitiyor her seferinde. Bu yıl ilk kez bambaşka bir ekolle çalıştım; Mehmet Birkiye’nin çalışma biçimine, oyunu ele alış şekline, oyuncuyla kurduğu ilişkiye hayranlık besledim. Yeterince açıksanız, her tecrübe başka bir şey öğretiyor. Senaryo da yazıyorum, yıllardır yazdığım bir film senaryosu var, ara ara gündeme getiriyoruz ama çok hızlıca ilerleyen işler değil bunlar. Onun dışında dijital platformlar için yazdığım bir proje vardı. Yani işin yazma tarafı hep devam ediyor ama gerçeğe dönüşmesi çok hızlı ilerleyen bir süreç değil, yazmaya devam ediyorum. Her şeyin zamanı mutlaka geliyor.”

Gelecek Hayali:  İlerleyen zamanlarda çocuk ve gençlik tiyatrosuna dair bir çalışma yapmak istiyor. “Çocuklara daha doğru bir yerden ulaşabilirsek, onlar da daha bilinçli seyircilere dönüşecekler, tiyatro kültürünü anlayacaklar. Onlara kendilerini daha iyi hissettirecek, hikaye anlatıcılığının ön plana çıktığı ve dünya standartlarında işler yapmak istiyorum.”

Evde ne yapar? Pandemi döneminde, karantina sürecinde evinin kıymetini daha iyi anladığını söylüyor. “Evimi biraz hor kullanmışım, çok ilgilenmemişim şimdiye kadar. Yalnızlık beni hiçbir zaman korkutmamıştı ama bu süreçte iyice keyif almaya başladım bu durumdan yani en azından bir süre daha yalnızlığım benim için çok kıymetli.”

TELEVİZYON DİZİLERİ

2021- Camdaki Kız/Levent

2020- Rise of Empires: Ottoman/ George Sphrantzes

2018 -Avlu / Sinan Oğuz

2017/2018- Hayat Sırları

2017- 7 Yüz/ Onur

2016/2017-  Vatanım Sensin / Albay Stavro

2015 Hatırla Gönül / Ali Yücelen

2011/2012- Keşanlı Ali Destanı / Sipsi Selim

2011 Karakol / Aykut Demiroğlu

2010 -Mükemmel Çift / Yiğit Karaman

2010- Kalp Ağrısı / Zeki

2008 Sınıf /  Giray

2008 Karamel / Buğra

SİNEMA FİLMLERİ

2019- Witch Trilogy / Doctor (Kısa Film)

2019- Koca Şehir (Kısa Film)

2018- Direniş Karatay /İsfahani

2016- Unexpected Guest (Kısa Film)

2016 Şeytan Tüyü/  Kenan

2015 Tehlikeyle Flört / Zafer Tülek

2015 Çekmeceler / Sati

2014 Pek Yakında/  İnce

2013 Behzat Ç. Ankara Yanıyor / Tem Amiri

2012 Htr2b-Dönüşüm / Tayfun

2012 Bu Son Olsun / Tayfun

2011 Bir Avuç Deniz /  Bora Çatak

2011- Canavarlar Sofrası/The Monsters’ Dinner – K

2009- Başka Dilde Aşk / Kamuran Akyürek

2009 İlkbahar Sonbahar / Erdal

TİYATRO OYUNLARI   

2015- İki Kişilik Yaz / Midsummer (a play with songs) – Tiyatro Dot

2014- Dövüş Gecesi / Fight Night – Tiyatro Dot

2013- Makas Oyunları 1- Hassas/ Theatre Uncut-Fragile: David Grieg-Tiyatro Dot

2011- Supernova/Beautiful Burnout : Bryony Lavery – Tiyatro Dot

2010- Malafa : Hakan Günday – Tiyatro Dot

2009- Alışveriş ve S***ş/Shopping and Fucking : Mark Ravenhill – Tiyatro Dot

2008- Vur/Yağmala/Yeniden/Shoot/Get Treasure/Repeat : Mark Ravenhill – Tiyatro Dot

2008- III. Riçırd Faciası : William Shakespeare – Tiyatro Tem

2007- Kürklü Merkür/Mercury Fur : Philip Ridley – Tiyatro Dot

2006- The Water Hen – Akademia Teatralna Im Alekandra Zelwerowicza

2006- Hamlet : William Shakespeare – Akademia Teatralna Im Alekandra Zelwerowicza

2005- Tartuffe : Moliere – Anadolu Üniversitesi Oyunculuk Bölümü

2005- Oleanna : David Mamet – Anadolu Üniversitesi Oyunculuk Bölümü

2004-Cadı Kazanı : Arthur Miller – Anadolu Üniversitesi Oyunculuk Bölümü

1999-Soytarılar : Vuyic, Obrenoviç, Pavelkıç – Bursa Kültür Sanat Ve Turizm Vakfı Tiyatrosu

1999- Midas’ın Kulakları : Güngör Dilmen – Bursa Kültür Sanat Ve Turizm Vakfı Tiyatrosu

YÖNETTİĞİ TİYATRO OYUNLARI

2016- Nereye Gitti Bütün Çiçekler (Necessary Targets) – Eve Ensler – Mam’Art Tiyatro

2015-Özel Kadınlar Listesi (Some Girls) – Neil Labute – Mam’Art Tiyatro

2013- Makas Oyunları 1 – Bazı Şeyler Çok Saçma/ Theatre Uncut-Things That Make No Sense : Dennis Kelly – Tiyatro Dot

2013-Yüksek (Overspill) : Ali Taylor – Tiyatro Dot

2011-Öksüzler (oyun) : Dennis Kelly – Tiyatro Dot

ÖDÜLLERİ        

2015-19. Afife Tiyatro Ödülleri / Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu/ İki Kişilik Yaz

2015-Tiyatro Eleştirmenleri Birliği (TEB) Ödülleri / Yılın Erkek Oyuncusu/ İki Kişilik Yaz

2015- 20. Sadri Alışık Tiyatro ve Sinema Oyuncu Ödülleri Seçici Kurul Komedi, Müzikli Oyun ya da Müzikal Özel Ödülü / İki Kişilik Yaz

2008- Sadri Alışık Tiyatro ve Sinema Oyuncuları Ödülleri/ Efes Pilsen Gençlik Özel Ödülü/ Kürklü Merkür