Kıvanç Tatlıtuğ, 27 Ekim 1983 tarihinde Adana’da doğmuştur. Türk dizi, sinema oyuncusu ve model.
Adı: Kıvanç Tatlıtuğ
Doğum Tarihi: 27 Ekim 1983
Doğum Yeri: Adana
Boyu: 1.87 m.
Kilosu: 77 kilo
Burcu: Akrep
Göz Rengi: Mavi
Saç Rengi: Koyu Sarı
Annesi: Nurten Tatlıtuğ
Babası: Erdem Tatlıtuğ
Eşi: Başak Dizer Tatlıtuğ
Çocuğu: Yok
Kardeşleri: Melisa Tatlıtuğ, İpek Tatlıtuğ, Cem Tatlıtuğ, Tugay Tatlıtuğ
Instagram: https://www.instagram.com/kivanctatlitug/
Evcil Hayvanları: Köpekleri var.
Ailesi: Adana’da doğdu, iki kız, iki erkek kardeşi var. 19 Şubat 2016’da stil danışmanı Başak Dizer ile Paris’te dünya evine girdi. Kalabalık bir ailede büyüdüğü için kendisini şanslı hissediyor. “Ailemdeki herkesle her şeyimi paylaşırım. Annem, babam, kardeşlerim, hepsiyle çok tatlı, sıcak ve samimi bir ilişkim var. Birbirimizle bir gün telefonda konuşmazsak huzursuz oluruz. Kardeşlerimin hepsi evli; hem amcayım, hem de dayıyım. Dünyadaki en büyük zenginlik insanın ailesi. İyi ki çok çocuklu bir ailede büyümüşüm. Tek çocuk olan çok arkadaşım var. Ne zaman bize gelseler dünyanın en mutlu insanları olurlardı. Evdeki durum şu: Her odadan bir ses çıkıyor. Gülüşmeler, hoşsohbet, tartışma, hepsi var. Evin her santimetrekaresi yaşıyor. Bende kız kardeş var, ağabey var, abla var. Kardeşlerimi gece arasam veya kapılarını çalsam, ‘Niye geldin, şu anda uyuyoruz’ demezler.
Çocukluk yılları: Adana’da ayağı hep toprağa basarak büyüdü. Adana’dayken ‘Fiskobirlik’, ‘Güney Sanayi’, ‘Çukurova Kulübü’, ‘Devlet Su İşleri’ ve ‘Tarsus Amerikan Kulübü’ gibi kulüplerde basketbol oynadı. Ülkerspor’dan teklif gelmesiyle 2 yıl orada oynadı. Ardından 1 yıl Beşiktaş, 1 yıl da Fenerbahçe’de oynadı. Tekrar Beşiktaş’a döndü fakat antrenman sırasında sakatlanmasının ardından basketbol kariyeri son buldu. “Apartman dairesinde oturuyorduk ama okuldan sonra arka taraftaki kocaman tarlaya gider, saatlerce taşları kaldırıp börtü-böceği incelerdim. Hayvanları, tüm canlıları çok seviyorum; evimizde hep bir hayvan vardı. Hatta babam yağmurlu bir günde eve yeni doğmuş bir kuzuyla geldi. Pazarda, bir satıcının kucağında görmüş. Adam ‘satılık, satılık’ diye bağırıyormuş. Pamuk gibi bir şey. Babam bunu görünce dayanamayıp satın almış. Kapıyı bir açtık, babam kuzuyla içeri girdi. O kadar küçük ki, biberonla beslendi. Babam kuzu için ‘Biraz büyüyene kadar bizimle yaşar, sonra da kesilmemesi şartıyla bir dostumuzun çiftliğine veririz’ dedi. Tüm hayvanları ailecek bu kadar çok seviyoruz.
Eğitim hayatı: Orta okulu Adana’da Yenice Özel Çağ Lisesi’nde tamamladı. 1997’de babası kalp ameliyatı geçirince ailesiyle birlikte İstanbul’a taşındı. İstanbul Kalamış Lisesi’nden mezun oldu. İstanbul Kültür Üniversitesi İletişim Tasarımı Sinema Oyunculuğu Bölümü’nden mezun oldu.
Hayatının dönüm noktası: Mankenlik kariyerini başlatan, annesinin bir marketin camında gördüğü mankenlik ilanıyla oldu. Annesinin, fotoğrafını şirkete göndermesiyle, mankenliğe adım attı. Bu mesleği sevmesiyle beraber ardından gelen teklifleri de değerlendirdi ve profesyonel anlamda manken oldu. İki yıl ajanslarla birlikte çalıştıktan sonra, 2002 Best Model of Turkey Yarışması’na katıldı ve birinci oldu. Böylece aynı yıl içerisinde Best Model of the World’e katılmaya hak kazandı. Ardından katıldığı Best Model of the World yarışmasını da kazanarak artık uluslararası camiada da tanınan bir isim oldu. Fransız mankenlik ajansı Success’ten gelen teklifle Paris’e yerleşti ve 1,5 yıl orada yaşadı. Fransa’da yaşadığı dönemde gelen dizi tekliflerini değerlendirmek üzere Türkiye’ye dönerek Okan Bayülgen’den ve Devlet Tiyatrosu oyuncusu Laçin Ceylan’dan oyunculuk eğitimi aldı.
Oyunculuğa ilk adım: Televizyon macerasına, 2005 yılında ‘Gümüş’ dizisinde canlandırdığı ‘Mehmet Şadoğlu’ karakteriyle başladı.
Hangi proje ile parladı? ‘Aşk-ı Memnu’ dizisinde canlandırdığı ‘Behlül Haznedar’ karakteri ile dikkatleri üzerine çekti.
Kişilik özellikleri: Disiplinli, çalışkan, programlı, sezgileri kuvvetli. “Akrep burcunun sezgileri çok kuvvetlidir. Ben aynen şöyleyim: Hani Örümcek Adam bir tehlike sezdiğinde etrafı komple kararır ya. Sıkıntılı bir ortamı, sevmediğim bir insanın varlığını, bir sorun çıkacağını hissedersem benim de etrafım aynen öyle karanlık oluyor; böyle bir durumu hissediyorum. Ve bir insanın gözlerine bakarken de çok şey anlıyorum. Gözler yalan söylemez. Özgürlüğüme de çok düşkünüm. Hayatım boyunca ne yaparsam yapayım, sıkıldığımı hissettiğimde arkamı dönüp gittim.”
Kişisel gelişim: Mesleğini çok seviyor ve kendini geliştirmek için her şeyi yapıyor. Daha da çok şey yapması gerektiğini de düşünüyor. “Hem oyunculuğumun gelişimi, hem kendi ruhsal ve fiziksel gelişimim için her gün çaba gösteriyorum. Hasbelkader oyuncu oldum. O yaşta kafamda oyuncu olmak yoktu. İlk dizimi yaptığım dönem para kazanmaya ihtiyacım vardı ve sektöre bunun için girdim ama çok sevdim. Okulunu okumaya karar verdim. İletişim Tasarımı Sinema Oyunculuğu bölümünden mezun oldum. Hırsla değil, gerçekten çok sevdiğim için oyunculuğu, büyük hevesle, merakla temelini öğrenmek istedim. Sonra bunu en iyi şekilde yapacağım dedim ve çok uğraştım.”
Düşünce yapısı: Rol aldığı sinema filmini izlediğinde tatmin olması ve ‘Vay be, güzel iş yapmışız’ diyebilmesi O’nun için en büyük servet. Çocukluğundan beri azla yetinen, çokluğu önemsemeyen, parayla pulla kandırılamayacak bir kişilik yapısına sahip. “Bir şeyi seviyorsam çocuk gibi onun peşinden giderim. Sorgu sual yok. Ucunda ne olursa olsun, sadece sevmem yeterli. İnsanın böyle hissetmesi, yaşamış olduğu en küçük sosyal çevrede başlıyor; yani ailede. Bazen hala bulunduğum yere, insanların hakkımda söylediklerine inanamıyorum. Çünkü bunların hiçbirini hayal etmemiştim. Bu işe başladığımdan beri, ne olursam olayım, ben hep aynı çekingen adamım. İnsanlar da bana bu hiç sevmediğim popülerlik yüzünden çekimser yaklaşabiliyorlar; beni başka bir yere koyabiliyorlar. Sanki üç tane elim varmış, başka diyarlardan gelmişim gibi. Yok efendim, ben de işim bitince evime gidiyorum. Ama yapmak istediklerimi yapabilecek kadar özgürüm. Hayatım boyunca da ailem dışında kimseye hesap vermedim, vermem.”
Sette nasıl birisi? Sette kamera arkasını da çok merak ediyor. “Ben görüntü yönetmenimin dışarıda kullanmış olduğu diyaframı bilmek isterim. Gidip mutlaka soru sorarım. Işık ekibindeki arkadaşlarımla konuşurum. Bu planla neyi anlatmak istiyorsun? Anlatım dili nedir? Montajı çok merak ederim. İşin kamera arkası beni çok heyecanlandırıyor. Mümkün olduğu kadar çok bilgiye hakim olabilirsem, kimseyi fazla yormadan, oyuncu olarak beklentilerini en yüksek seviyede karşılayabilirim diye düşünüyorum. Bunu yapmaya çalışıyorum. Oyuncuysam kamerayı tanımalıyım. Böyle şeylere önem veriyorum. Sadece sete gidip, sahnemi çekip çıkıp gideyim diye düşünmüyorum.”
Mutluluk kaynağı: Eşi ve ailesi konusunda kendisini çok şanslı hissediyor. “Benim gibi biri bile, ünden şöhretten kolayca etkilenebilir. Birilerinin sana gerçek Kıvanç’ı hatırlatması gerekiyor. Bu yüzden evlilik bana iyi geldi. Karımla birbirimize her konuda desteğiz. Çok mutluyum. Başak benim en büyük şansım. Ben zaten çevremde sevdiğim insanların varlığından mutlu oluyorum. Ormanda üç-dört arkadaşımla vakit geçirmek, atımın üzerinde dörtnala koşmak benim için dünyadaki en büyük mutluluk. Popülerlik ya da para insana mutluluğu ya da değerli anları getirmiyor. Doyumsuz hiç olmadım, olmayacağım. Bırakmam gereken yerde her şeyi bırakabilirim. Allah’a şükür sağlıklıyım, çok mutluyum. Ama huzurum ve mutluluğum ne yakışıklılığımla, ne kazandığım parayla eşdeğer. İç motivasyon, iç huzur, parayla ya da güzel olmakla gelmiyor. Aile bağların güçlüyse, bir bütünsen onlarla, için huzurluysa o zaman zenginsin, o zaman tamsın bu hayatta. Mutlu olmam için sevdiğim insanların, dostlarımın ve ailemin yanımda olması yeterli.”
İlk sinema filmi: Kartal Tibet/ Amerikalılar Karadeniz’de 2
Hayata bakışı: Maddiyata hiçbir zaman önem vermiyor. Paranın sadece düzgün yaşayabilmek için, en çok da sağlıkla ilgili konularda önemli bir araç olduğunu düşünüyor. Hayatta bazı şeyleri de akışına bırakmak gerektiğine inanıyor. “Seyahat etmek, görmediğim yerleri görmek, değişik kültürleri tanımak istiyorum. Bunun için yeterli param varsa, benden mutlusu yok. Paranın benim için başka bir manası yok. Gayet basit şeylerle mutlu olan bir insanım. Kendimi anlatmaktan nefret ediyorum çünkü bence kendimi anlatacak hiçbir şeyim yok. Çalışmaktan mutlu olan, çalışmalardan kafasını kaldırmayan, onun dışındaki zamanları ailesiyle, sevdiği dostlarıyla birlikte evde geçirmeye çalışan bir insanım. Çırpınıp illa bir taraflara gitmeye çalışırsan, seni ‘dalga’ alır, bir o yana, bir bu yana vurur, ağzın burnun paramparça olur. Kendini serbest bıraktığın zaman gideceğin yere çok daha rahat gidersin. Her zaman buna inandım.”
İş hayatına bakışı: Heyecanı devam ettiği sürece oyunculuk yapacağını heyecanının bittiği noktada ise mesleği bırakabileceğini düşünüyor.” Ben hayatı hesaplı, planlı, programlı yaşayan, zorla bir şey yaptırılacak bir adam değilim. Bir işi mutlaka çok sevmem lazım. Sevmediğim bir işi ne para, ne çıkarlar bana yaptırabilir; ne teklif edilirse edilsin, yapmam. Beni bir şeye bağlayan tek sebep sevgidir. Oyunculuk hakkında düşündüklerimi konuşmadan, oynayarak anlatmaya çalışıyorum. Aslında bunun üzerine konuşacak çok bir şey yok. Oynamayı çok seviyorum. Oyunculuk, ailem ve yakın çevrem dışında, mutlu olup da kendimi ifade edebildiğim bir alan. Şu an hem para kazandığım, hem severek yaptığım bir işim var. Bunu götürebildiğim kadar götürmek istiyorum ama hayatın ne göstereceği belli olmaz. Bağımsız işler yapmak istiyorum. Birçok şey yazdım (senaryo), biriktirdim. Kendi bağımsız projelerimi yapmak istiyorum. Bu işi bırakmam gereken zaman gelebilir ve gelirse doğru zamanda bırakmak istiyorum.”
Kariyer planı: Yakın çevresinin ‘mutlaka komedi yapmalısın’ sözlerini önemsiyor ve ileride daha çok durum komedisi yapmayı istiyor. İlerisi için kamera arkası da O’na çok cazip geliyor. “Oyuncuyum ama “mutfaktaki” her şeyi merak ederim. Sinemayla ilgili tabii ki çok güzel hayallerim ve isteklerim var. İleride imkanım olursa kendi senaryolarımın da filmini çekmek isterim. Ne yaparsam yapayım, yeni olsun istiyorum. Daha öncekinden bambaşka bir karakter. Beni korkutacak, acaba yapabilir miyim dedirtecek, sabahlara kadar uykumu kaçıracak, hem fiziksel hem de duygusal olarak zorlayacak. Kendimi cendereye sokmayı seviyorum ben. Bir elim yağda, bir elim balda olmasın. Ben bu karakteri gözüm kapalı oynarım diyebileceğim işe değil, ben bunu nasıl yaparım diyeceğim işe heyecan duyuyorum. Çünkü biliyorum ki yapamama ve üretememe korkum, bana mutlaka bazı kapıları açıyor.”
Gelecek Hayali: Sektörün sadece Hollywood’dan ibaret olmadığını düşünüyor ve gelecekte Avrupalı yönetmenlerle çalışmak istiyor. “Çok güzel işler yapan birçok Avrupalı yönetmen var. Ben de bu Avrupalı yönetmenlerle çalışmak istiyorum. Hollywood size çok büyük geliyor ama ben şu anda bulunduğum yerden mutluyum. Hollywood’dan bir teklif gelmiş. Eee, ben o teklifi beğeniyor muyum? Bana ne katacak? Beğenmezsem oynamam. Hollywood, Avrupa, Balkanlar, hiç önemli değil; bu işin tek bir dili var: Senaryo. Ve onu hayata geçirecek olan yönetmen ve de onun seçeceği oyuncular. Asıl bunları hedefe koymak lazım.”
Kadında çekicilik kriteri: Makyaj yapmayan, çok sade, koca koca topuklu ayakkabılar giymeyen, doğal, kendi gibi olan, her gün saçı başı yapılmış, sabahın sekizinde kuaförden çıkmış gibi görünmeyen kadınları beğeniyor. “Erkeğin de, kadının da kendisiyle çok uğraşması hoş gelmiyor. Yoksa herkese saygım var. Ama bu benim kendi görüşüm. Yok denecek kadar az makyaj, doğal bir yüz, sadelik bana samimi ve güzel gelir.”
Neye para harcar? Marka takıntısı yok hatta bu takıntıyı komik buluyor. Özellikle Avrupa’daki ikinci el dükkanlardan kıyafetler almayı seviyor. “Ayakkabıyı ikinci el almam ama eskitilmişini çok seviyorum. Ayakkabı ve deri ceket takıntım var. Bir insanın üzerindeki kıyafet marka veya çok pahalı olmak zorunda değil; onun değerini sen kendin verirsin. O senin üstünde olduğu için değerlidir.”
En çok neye sinirlenir? Yalan söyleyen insandan anında uzaklaşıyor.
DİZİLERİ
2005/2007 -Gümüş /Mehmet Şadoğlu
2007/2008 -Menekşe ile Halil /Halil Tuğlu
2008/2010-Aşk-ı Memnu /Behlül Haznedar
2010- Ezel / Sekiz
2011/2013 -Kuzey Güney /Kuzey Tekinoğlu
2014 -Kurt Seyit ve Şura /Kurt Seyit
2016/2017 -Cesur ve Güzel /Cesur Alemdaroğlu Karahasanoğlu
2018/2019 -Çarpışma /Kadir Adalı
FİLMLERİ
2007 -Amerikalılar Karadeniz’de 2/ Muzaffer
2013 -Kelebeğin Rüyası /Muzaffer Tayyip Uslu
2018 -Hadi Be Oğlum/Ali Kaptan
2019-Organize İşler 2: Sazan Sarmalı /Sarı Saruhan
ÖDÜLLERİ
2002-Best Model of Turkey
2002-Best Model of The World
2009-Galatasaray Üniversitesi /En İyi Erkek Oyuncu /Aşk-ı Memnu
2009-İstek Özel Semiha Şakir Lisesi /En İyi Erkek Oyuncu /Aşk-ı Memnu
2009 -İstanbul Aydın Üniversitesi/En İyi Erkek Oyuncu /Aşk-ı Memnu
2009 -Beykent Üniversitesi /En İyi Erkek Oyuncu /Aşk-ı Memnu
2008/2009-36.Altın Kelebek Ödülleri /En İyi Erkek Oyuncu /Aşk-ı Memnu
2010-Elle Style Ödülleri /Stil Sahibi Erkek Oyuncu /Aşk-ı Memnu
2011-10. Yıldız Teknik Üniversitesi /En İyi Erkek Oyuncu /Kuzey Güney
2011 -Radyo Televizyon Gazetecileri Derneği (RTGD Oscar) /Yılın Erkek Oyuncusu/Kuzey Güney
2012-Galatasaray Üniversitesi İşletme Kulübü / Yılın En İyi Erkek Dizi Oyuncusu / Kuzey Güney
2011/2012 -39.Altın Kelebek Ödülleri /En İyi Erkek Oyuncu /Kuzey Güney
2011/2012 -11. ROTABEST Ödülleri /Yılın En İyi Erkek Dizi Oyuncusu/Kuzey Güney
2011/2012 -Esenler Belediyesi /En İyi Erkek Dizi Oyuncusu/Kuzey Güney
2012 -Burç Anadolu İletişim Meslek Lisesi Ödülleri /En İyi Erkek Oyuncu/ Kuzey Güney
2012-Quality of Magazine /En Quality Erkek Oyuncu/Kuzey Güney
2012-Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi /En Beğenilen Dizi Sanatçısı /Kuzey Güney
2012 -MGD 18. Altın Objektif Ödülleri / Yılın En İyi Drama Dizisi Erkek Oyuncusu/ Kuzey Güney
2012/2013- 11. Yıldız Teknik Üniversitesi /En Beğenilen Erkek Dizi Oyuncusu/ Kuzey Güney
2013 -20.ITÜ EMÖS Başarı Ödülleri/Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu/ Kuzey Güney
2013-Yeditepe Üniversitesi Dilek Ödülleri /En İyi Erkek Oyuncu/ Kuzey Güney
2013-TelevizyonDizisi.com En İyiler Ödülleri /En İyi Erkek Oyuncu/Kuzey Güney
2013-MGD 19. Altın Objektif Ödülleri /En İyi Erkek Sinema Oyuncusu/ Kelebeğin Rüyası
2013- 18. Sadri Alışık Sinema ve Tiyatro Oyuncu Ödülleri/Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu / Kelebeğin Rüyası
2013-MEF Lisesi Yılının Fark Yaratan Ödülleri /Fark Yaratan Erkek Oyuncu/ Kelebeğin Rüyası
2014 -Milliyet Sanat Dergisi Okurları /En İyi Erkek Oyuncu/ Kelebeğin Rüyası
2014- 46. Sinema Yazarları Derneği Ödülleri /En İyi Erkek Oyuncu/Kelebeğin Rüyası
2016-GQ Türkiye Ödülleri /En İyi Aktör/ Cesur ve Güzel
2017 -TelevizyonDizisi.com En İyiler Ödülleri/ En İyi Dizi Çifti (Cesur – Sühan) /Cesur ve Güzel
2017 -Sayidaty Dergisi /En İyi Erkek Oyuncu/ Cesur ve Güzel
2017-Seul Uluslararası Drama Ödülleri / En İyi Drama Dizisi Gümüş Güvercin Ödülü/ Cesur ve Güzel
2017-Dubai Uluslararası Arap Festivali / En Çok Yakışan Ekran Çifti/Cesur ve Güzel
2017- 44.Altın Kelebek Ödülleri /Kendi Mucizesini Yaratanlar
2018-İSTANBUL Kültür Üniversitesi (İKÜ) Kariyer Onursal Ödülleri /Yılın En Beğenilen Erkek Sinema Oyuncusu/Hadi Be Oğlum
2018 -2. Bosphorus Ödülleri / En iyi Aktör/Hadi Be Oğlum
2018-DORinsight (Türkiye’nin en büyük izinli veri tabanına sahip online araştırma şirketi) /Yılının En İyi Erkek Oyuncusu /Çarpışma
2018- 17. Yıldız Teknik Üniversitesi /En Beğenilen Erkek Dizi Oyuncusu/ Çarpışma
2019 -MEF Lisesi Yılının Fark Yaratan Ödülleri /Fark Yaratan Erkek Oyuncu / Çarpışma
2019- 13. Galatasaray Üniversitesi EN Ödülleri /Yılın En İyi Erkek Dizi/Sinema Oyuncusu/Çarpışma / Hadi Be Oğlum
2019- 24. Sadri Alışık Tiyatro ve Sinema Oyuncu Ödülleri / Komedi dalında Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu/Organize İşler 2 Sazan Sarmalı Kazandı
2019-Seul Uluslararası Drama Ödülleri /En İyi Drama Dizisi (Gümüş Ödülü)/ Çarpışma
2020-Altınyıldız Classics Yılın Yıldızları Ödülleri /2019’un En Beğenilen Erkek Dizi Oyuncusu