TelevizyonGazetesi.com/ Detay – Fox TV ekranlarında Cuma akşamı 11. bölümü yayınlanan Çocukluk dizisi yayın hayatını noktaladı… Bu noktaya gelinmesinde yaşanan bazı sorunlar dikkatleri çekti. Birçok dizi adına da ders niteliğinde hatalara imza atıldı… Çocukluk dizisinin tam olarak kendisini anlatamadan, senaryo yanlışları da eklenince yayın hayatının bitmesi tam bir talihsizlik oldu.
Erdal Beşikçioğlu, Burcu Özberk, Selen Öztürk ve Beren Gökyıldız’ın başrollerinde yer aldığı dizinin bu noktaya gelmesini kimse beklememişti. Harcanıp giden diziler kervanına eklenen Çocukluk’un ardından birçok dizi hayranı göz yaşı döktü. Güzel ve topluma örnek olacak mesajlar verme fırsatı da yapılan hatalar nedeniyle heba edildi.
Milliyet Blog yazarlarından Anibal Güleroğlu, dizinin finale gitmesindeki en önemli etkenlerden birisinin Mahir ve Ayşegül karakterlerinin bir anda ortaya çıkan öpüşme sahnesi olduğuna vurgu yapıyor ve birçok dizi hayranı gibi damdan düşer gibi gelen bu sahneye itirazda bulunuyor.
İşte Anibal Güleroğlu’nun Çocukluk dizisiyle ilgili yorumu:
“Dizinin Total’in ilgisini kaybetmesinde en önemli etkeni irdelediğimizdeyse, ‘zoraki aşk’ olayı çıkıyor öne. ‘Zoraki aşk’ derken, Mahir ile Ayşegül’ün damdan düşer gibi yaratılan ve içeriğin özünden uzak bir yapaylığa sahip olan ilişki halini kast ettiğimiz aşikâr. Özellikle Ayşegül’ün pat diye Mahir’i öpmesi bu aşkın izleyici ilgisi çekmek için içeriğe nasıl yamandığının ispatı oldu! Yaş uyumsuzluğu bir yana, o dakikaya kadar ikilinin arasında öyle bir muhabbet yoktu ki, Ayşegül nereden cesaretle baygın baygın bakışlı âşık kadın halleri sergiledi. Hem de Mahir gayet mesafeli duruyorken. Lakin bizdeki dizi geliştirme mantığı ille de her durumdan aşk türetip üçgen yaratmak üstüne. Ama tam da bu mantık diziyi sıradanlaştırıp gözden düşüren baş hata oldu işte! Bu mantık sayesinde reytingler kabarmak yerine söndü. Yazık.
Öte yandan dizinin tadını kaçıran bir gelişim de, Mahir’in kaçırılan oğlunun bulunma aşamasında çıktı ortaya. Bu kanattan diziye heyecan katıp ivme kazandırmak mümkündü. Fakat birdenbire sanki aklını kaybetmiş gibi tavırlar sergileyip kocaman kocaman bakan Gülay’ın, Mahir’e abartılı biçimde musallat olması… Ayşegül’ü ve Mavi’yi kıskanması… Demet-Ali Kaan ikilisinin roman yazıyormuşçasına tezgâh kurması… Gülay ve Demet’in uluorta sergilenen canhıraş çekişmeciliği… Ve dahi Ali Kaan’ın doğallıktan uzak itici tavırları dizinin bu şansını elinden aldı.
Ve orijinal senaryonun bizim dizi süresi mantığımıza yetecek oranda uzun olmaması da ‘Çocukluk’un tökezlemesinde bir diğer etkendi! Öyle ki; Nippon TV’de ekrana gelen ‘Abandoned’ dizisi tek sezonluk bir işti ve dokuz bölümden ibaretti. FOX’un ‘Çocukluk’ olayına baktığımızdaysa, 130 dakikalık 11 bölümle finale gittiğini görüyoruz. Yani her şekilde orijinalin senaryosu tüketilmiş ve onun ekran ömrünün üstüne çıkılmış. Dolayısıyla bu final için ‘erken’ demek de pek doğru olmuyor bu durumda!”