Burçin Terzioğlu, 9 Mart 1980 tarihinde İstanbul’da doğmuştur. Türk dizi ve sinema oyuncusu.
Adı: Burçin Terzioğlu
Doğum Tarihi: 9 Mart 1980
Doğum Yeri: İstanbul
Boyu: 1.60 m.
Kilosu: 49 kilo
Burcu: Balık
Göz Rengi: Ela
Annesi: Makbule Terzioğlu
Babası: Yılmaz Terzioğlu
Kardeşleri: Bülent Terzioğlu, Buket Terzioğlu
Instagram: https://www.instagram.com/burcinterzioglu/
Evcil Hayvanları: Kedi ve köpeği var.
Ailesi: Aslen Trabzon Oflu. Ailesi de film sektöründe çalışıyordu. Anne ve babasıyla setlere gidip gelirken dört yaşında kendini kamera karşısında buldu.
Çocukluk yılları: ‘Çocukken ders kitaplarından çok, senaryo okumuş olabilirim’ diyor. ”Ailem, değişiklik olsun diye beni sete götürdü, ardından bir set, bir set daha. O gün bugün setten çıkamıyorum işte. Proje çocuk olarak dünyaya getirilmedim. İyi projelerde yer almaya ve bu sektörde oyunculuğumla var olmaya çalışan bir çocuğum hâlâ. O zaman benim için bir oyundu, eğlenceydi. Sonra kendi kararlarımı verebilecek yaşta oradan devam etme seçimini kendim yaptım. 17-18 yaşları daha idrak etmeye başladığın, ergenliğin falan geçtiği zamanlardır ya, o zamanlar artık kararımı vermiştim. Şimdi bu mesleği yaptığım için o kadar mutluyum ki. Sadece oyunculuk yaptığım için bile şükrediyorum.”
Eğitim hayatı: Müjdat Gezen Sanat Merkezi’nde aktör stüdyo özel sahne diksiyon eğitimi aldı.
Oyunculuğa ilk adım: Oyunculuk macerasına henüz 5 yaşındayken ‘Patron Duymasın’ ve ‘Çıplak Vatandaş’ adlı filmlerde rol alarak başladı.
Hangi proje ile parladı? ‘Kadın İsterse’ dizisinde canlandırdığı ‘Demet’ karakteri ile dikkatleri üzerine çekti.
Kişilik özellikleri: Dirençli, kararlı, azimli, çalışkan, duygusal. “Durduğu yerden, gördüğü şeyden mutlu olan biriyim. Geçmişimden dersler çıkarıp yol haritamı çizebiliyorum. Ne istediğimi ya da ne istemediğimi öğrendim. Hatalar yapılır, benim yaşantımda da oldu, hem de sayısız. Onları da seviyorum ama kimseye bir zararı olmadığı sürece. Şükretmeyi seviyorum. İnandıklarımla ve sevdiklerimle derin bağlarım vardır, kimsenin aramıza girmesine izin vermiyorum.”
Sosyal: Boş vakitlerinde hayattan keyif aldığı şeyleri yapıyor. Seyahat etmeyi seviyor. Her boşluk yakaladığında yurt dışına çıkmaya çalışıyor. “Farklı bir yaşam, farklı tatlar ki lezzet benim hayatımda zirve yapmış durumda, gurme tatilleri yaratıyorum kendime. Kite surf yapmaya çalışıyorum. Meditasyonla, terapiyle eş değer suyun üstünde olmak. Yürüyüş yapmak, iyi müzik dinlemek, yemek yapmak hayatın rutin yorgunluğundan çaldığım özel anlar.”
Düşünce yapısı: Karmaya inanıyor. Bu sistem, hayatında hep çalışıyor. Ah etmiyor, nefret etmiyor. Acılarını evrene bırakıyor. “Bir gün gelir acıyan canımın yerini mucizeler alır. Hep öyle oldu. Bundan sonra da öyle olacak, biliyorum. Baş koyduğum işlerde azmetmeyi ve hedefim olmasını seviyorum tabii. Daha iyi olmak gibi bir amacım hep var. ‘Şu anda kendime çok güveniyorum’ gibi bir cümle asla kuramam, ukalalık tabanına inşa edilmiş bir söz hissi veriyor bana. Sadece ilk yıllar yolun başında emekliyordum, şimdi ise yürümeye başladım diyelim. Önceleri sadece önüme bakıyordum yolu iyi görüp düşmemek için, şimdi ise yürümeyi çözdüğümden kafamı kaldırdım, çevremde olup biteni görebiliyorum. Bir gün gözlerim kapalı koşabilirsem o zaman bu sorunun cevabını yenileriz.”
Mutluluk kaynağı: Çok eğlenceli bir dünyası var. Evinde yemekler verdiği, varlığından dolayı şükrettiği dostları var. Şahane tatiller yapıp, şarkılar söyleyip danslar ettiği günleri var. Bunlar en büyük mutluluk kaynağı. “Burçin’in içinde çok esprili, bazen yaramaz, bazen şımarık, bazen olgun ama kendisiyle hep barışık bir kız çocuğu var. Yaşamın kendisi zor olduğu kadar eğlenceli de. Önemli olan içindeki pozitif potansiyeli hayatın içine salmak. O zaman sıkılmak ya da sıkıcı olmak gibi ekstra bir duyguya yer kalmıyor.”
İlk sinema filmi: Başar Sabuncu/ Çıplak Vatandaş
Aşka bakışı: “Aşk hayata tutunma şekli, yaşama biçimi, güzel bir hormon, aşk birçok şey. Artık devir tüketim devri, aşk ise üretim ister. Devir kargaşa devri, aşk dinginlik ister. Devir alma devri aşk vermek ister. Ne yazık ki artık her bireyin öncelik sırası kendi olmuş durumda. İşimizi karşımızdaki kişiden daha önce tutuyoruz. Yaşam savaşından o kadar darbe almış ve nasır tutmuş ki derimiz, kabalaşmış ve sertleşmişiz. Gardımızı indirip aşktan yana da bir darbe almaya korkar olmuşuz. O yüzden direncimizi kalp sesimizin kırmasına izin veremiyor ve mantığı devreye sokuyoruz. Derine inmeye çekiniyoruz boğuluruz diye, yüzeysel takılıyoruz. Mecnun’un Leyla’sına, Kerem’in Aslı’sına yaptığı masallarda kalmış çoğumuz için. Ben masal seven ve mutlu sonlara inanan insanlardanım hala. Kimimiz değer vermiyor bulduğu aşka, kimimiz aşkı aramıyor bile. Ve bir azınlık var ki tuttu mu bırakmıyor. Aşk eskide mi kaldı ya da eski aşklar nerede kaldı bilmem ama günümüzde çoğumuz yüzünden aşkın boynu bükük kaldı. Ben aşka saygı duyuyorum, aşığa da.”
Hayata bakışı: Tüm yaşadıklarından çıkarması gereken dersler, öğrenmesi gereken olaylar olduğunu düşünüyor. Kendisinde de fiziksel ve ruhsal olarak değiştirmesi gereken pek çok yön olduğunu düşünüyor. “Ama beni ben yapan da onlar. Böyle iyiyim. Hayatım hakkındaysa, annemin bir sağlık sorunu olmuştu, onun ve bizim yaşamımızı zorlayacak uzun bir süreç yaşadık. Galiba sadece onu değiştirmek isterdim ama dediğim gibi yaşanan o durum da bana başka bir direnç geliştirdi. Sevdiğin için dökülen her gözyaşı sana başka bir tutunma gücü getiriyor. Başa çıkması zor durumlar karşısında kabullenme gücü veren ya da belki yaptığımız seçimlerin sonuçlarına razı gelme şeklimizin bendeki adı kader. Yaşadığımız her şeyin önceden belli olduğu, bizim bir piyon gibi yazılanları oynadığımızı düşündürten bir algısı var. Bazen derin sorgulamalara düşüyorum kendi içimde bu konuyla ilgili, bazen de kader deyip daha çabuk atlatıyorum olayları. İnanmak işime geliyor galiba.”
İş hayatına bakışı: Oyunculuk serüveninde farklı dönüm noktaları oldu. Senelerdir ektiği tohumların ürünlerini toplamaya başladığı bir süreçte olduğunu düşünüyor. “Jenerik sıralamasında önde yazılmaya başladığı ilk projesi ‘Fırtına’da da, Türkiye’nin nefesini tutarak izlediği ‘Ezel’e sonradan dahil olduğumda da, enerjisiyle bambaşka bir Burçin gördükleri bir önceki işim ‘Merhamet’te de yeni kapılar açıldı bana. Hepsi bugünkü yerime gelişim için bir sihir kutusuydu. Keyifle açtım hepsini. Tadını çıkarıp izleyenlere bunu yansıtmaya çalıştım. Ama net olan şey ‘Poyraz Karayel’in bende büyük bir evrilmeye sebep oluşuydu. Beni mutlu eden dönüşler alıyorum. Her geçen sene, her geride bıraktığım karakter bana çok doğru eşlik etmiş olduğundan kendimi şanslı hissediyorum ve şansımın daim olması için her gün dua ediyorum.”
Kariyer planı: mü? Hayatta zaman zaman vazgeçişleri olsa da oyunculuğa hep dört elle sarıldı ve umudunu kaybetmedi. Pes etmek gibi bir lüksü olduğunu düşünmüyor. “Şansım beni biraz zorladı ama sonunda yüzüme güldü. Şimdi olduğum yere gelebilmek için epey çaba sarf ettim. O yüzdendir ki kıymetini biliyorum. Rol alacağım projeleri seçerken birinci sırada hikaye geliyor. Senaryoyu ilk elime aldığım an çok önemli. Ne kadar hızlı okuduğum, konsantrasyon sürem ve gözümde sahnelerin canlanması beni çalan en büyük etken. Ve sonrasında tabii ki oyuncular, yönetmen, yapım ve kanal. Çok fazla eleman var bu denklemi haklı kılacak. Her şeyin doğru olduğunu düşündüğünüz şey ekranda izleyiciye ulaşmıyor bazen. Tereddütte kaldığımız da hayatımızın projesi olabiliyor. Çalıştığım çok iyi yol arkadaşlarım var, çok iyi bir menajerim var. Doğru yönlendirildiğimi düşünüyorum. Gerisi kalbimin atış hızı ve omzumdaki meleğe kalıyor. Bu konuda şanslı olduğumu var sayıyorum ve bunun için hep şükrediyorum.. Kariyerimle ilgili düşlediğim yolda mutlu bir şekilde ilerliyorum. Çalışıyorum ve çalışırken de geleceğe dair özgürce planlar yapıyorum. Sadece canımın istediğini yaşıyorum. Biraz daha umursamazım. Hayatın geçip gittiğini kendime unutturmuyorum.”
Gelecek Hayali: Gelecekten beklentisi sağlık ve huzur. “Gelecekte belki şu an durduğum yerden daha ileride olurum. Belki de aynı yerde dururum. Ya da yön değiştirmiş başka yolda olurum bilemiyorum ama başarılı, huzurlu ve sağlıklı olayım yeter. Daha ne isterim.”
Kaygıları: Teröre, caniliğe, sapkınlığa, adaletsizliğe itirazı var. “Toplum olarak kötüleştik mi? Buna; insanlığını, vicdanını unutanların sayısı gün geçtikçe artıyor diyebilirim. Günlerimizin sayılı olduğu bir dünyada, her anı güzellikler içinde yaşamak varken her gün başka bir felakete uyanıyoruz. Bu ülkede yaşıyorum. Burada doğdum, burada çalışıyorum ve ülkemi çok seviyorum. Her akşam yatarken, ‘Ne olur yeni güne güzel haberlerle uyanalım’ diyorum. Tabii kafa yoruyorum, sorguluyorum, tartışıyorum. Aksi ancak hayatla ilgili bir fikri olmayan, boş bir insan olma durumunda olabilir.”
Erkekte çekicilik kriteri: ‘Hayalindeki adamı çiz’ deseler, kafasında öyle bir fotoğraf yok. “Hiç de olmadı. Önemli olan âşık olmak, saygı duymak ve inanmak. Sonrası zaten gelir.”
Hangi filmden etkilendi? Defalarca izlemekten sıkılmadığı film, ‘Duvara Karşı’.
En sevdiği yönetmenler; Yurt dışından, David Fincher ve Tim Burton. Türkiye’den ise, Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz, Caner Alper-Mehmet Binay, Ferzan Özpetek ve Fatih Akın.
TELEVİZYON DİZİLERİ
1986/1988 -Perihan Abla
1987-Yeniden Doğmak
1989 -Doktorlar /Billur
1992 -Mahallenin Muhtarları /Simge
1992 -Kavak Ailesi /Fındık Yeğen
1993 -Solan Gül/Gülten
1993- Firar
1995- Çiçek Taksi / Sinem
1998 -Sırılsıklam /Feride
1999/2001-Yılan Hikâyesi /Azat
2000-Tirvana
2002 -Üzgünüm Leyla
2002 /2004-Kınalı Kar /Pınar Beyoğlu
2004 -Melekler Adası / Ceren
2004 -Aliye /Ümit
2005- Anne Babamla Evlensene
2004/2006 -Kadın İsterse /Demet
2006 /2007-Fırtına /Zeynep Dalcı
2005-Çemberin Dışında/Laçin Sürmen
2009 -Ey Aşk Nerdesin? /Zeliş
2009/2011 -Ezel /Azad Karaeski Kırgız
2013/2014-Merhamet /Deniz Tunalı
2015/2017 -Poyraz Karayel /Ayşegül Umman
2018/2020-Hakan: Muhafız /Rüya – Cavidan
2019 –Kurşun/Leyla Devrim
SİNEMA FİLMLERİ
1985 -Patron Duymasın
1985 -Çıplak Vatandaş /İbrahim’in Kızı
1986-Hasretinle Yaşanmıyor /Burçin
1986 -İki Milyarlık Bilet /Gül
1987 -Baba Yüreği /Aslı
1987- Menekşeler Mavidir
1987-Hayallerim, Aşkım ve Sen /Rukiye
1990-Fazilet /Fazilet’in Kızı
1991 -Menekşe Koyu /Ayşe
1994- İki Küçük Yaramaz
1996- Cinayet Masası
1997- Yasemince (TV Filmi)
2000-Annem ve Ben / Gül
2000 -Oyun Bitti
2003 -Taştan Kalp/Özlem (TV Filmi)
2013 -Halam Geldi /Benek (Anne)
2019 -Güzelliğin Portresi /Nisan
ÖDÜLLERİ
2015-YBTB Yılın En İyileri Ödülleri /En Başarılı Kadın Dizi Oyuncusu /Poyraz Karayel
2015- Haliç Üniversitesi 2015’in En’leri Ödülleri /Yılın En İyi Dizi Kadın Oyuncusu
2016 -2.Elele Avon Kadın Ödülleri /Yılın Oyuncusu
2016- 5.TURKMSIC Yılın En’leri Ödülleri /Yılın En İyi Kadın Oyuncusu
2016- 11.İTÜ Makinistanbul Medya, Sanat ve Spor Ödülleri /En İyi Kadın Dizi Oyuncusu
2016- Sabancı Üniversitesi Medya Kulübü 3.Lacivert Ödülleri / Yılın Kadın Oyuncusu
2016- Gazi Üniversitesi 9.Akademi Kariyer Günleri Ödülleri /Yılın En İyi Kadın Oyuncusu
2016- 43.Pantene Altın Kelebek Ödülleri / En İyi Kadın Oyuncu
2016- 7.İMK Sosyal Medya Ödülleri /En İyi Kadın Oyuncu
2017 -15.YTÜ Yılın Yıldızları Ödülleri /En Beğenilen Kadın Dizi Film Oyuncusu
2017- 24.İTÜ EMÖS Başarı Ödülleri /Yılın En Başarılı Kadın Dizi Oyuncusu
2017- 11.GSÜ EN Ödülleri/ En İyi Kadın Dizi/Sinema Oyuncusu
2017- Yeditepe Üniversitesi 5.Dilek Ödülleri /En İyi Kadın Oyuncu
2017- İKÜ 1.Kariyer Onursal Ödülleri /Yılın En Beğenilen TV Dizisi Kadın Oyuncusu
2017- Akdeniz Üniversitesi Medya Başarı Ödülleri /En Beğenilen Kadın Dizi Oyuncusu
2020-3. Uluslararası İzmir Artemis Film Festivali Ödülleri /Dijital Alanda En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu /Hakan: Muhafız