Elit Andaç Çam, 8 Ağustos 1988 tarihinde Malatya’da doğmuştur. Türk dizi, sinema ve tiyatro oyuncusu.
Adı: Elit Andaç Çam
Doğum Tarihi: 8 Ağustos 1988
Doğum Yeri: Malatya
Boyu: 1.75 m.
Kilosu: 55 kilo
Burcu: Aslan
Instagram: https://www.instagram.com/elitandaccam/
Ailesi: Malatya’da doğdu. Lise çağlarında ilesiyle birlikte İzmir’e taşındı. İlk gençlik dönemi İzmir’de geçti sonrasında üniversite okumak için Ankara’ya gitti. “Lisede başarılı bir öğrenciydim o yüzden ailem konservatuar okuma isteğime kesinlikle karşı çıktı. Ne kadar dirensem de beni başka bir bölüm okuyup öte yandan tiyatro yapmaya ikna ettiler. ‘Ben sana yapma demiyorum, hobi olarak yine yap’ klişesi benim de başıma geldi yani. Şimdi dönüp baktığımda aileme hak veriyorum. ODTÜ ve sosyoloji beni gerçekten çok güzel besledi, büyüttü ve illa ki oyunculuğuma, sanatsal duruşuma büyük bir katkı sağlamış oldu.”
Çocukluk yılları: İlk oyunculuk deneyimini İzmir Karşıyaka Belediye Tiyatrosu’nda yaşadı. “Lisedeyken gittiğim küçük bir yaz kursunun ardından, kendimi profesyonel bir ekiple sahnede buldum. Benim için çok kıymetli bir kurumdur. Peter Shaffer’ın Karanlıkta Komedi’sinde “Clea” ilk oynadığım karakterdi. ODTÜ Sosyoloji’de okuduğum süre boyunca hep tiyatro yaptım. Ankara’da birçok özel tiyatroda çok değerli ekiplerle çalıştım ve çok şey öğrendim. Lisans biter bitmez tiyatro alanında yüksek lisansımı tamamlayarak sektöre profesyonel anlamda adımımı atmış oldum.”
Eğitim hayatı: ODTÜ Sosyoloji Bölümü’nden mezun oldu. Sonrasında Kadir Has Üniversitesi’nde oyunculuk üzerine yüksek lisans eğitimi aldı.
Oyunculuğa ilk adım: Televizyon macerasına 2013 yılında, ‘Fatih’ dizisiyle başladı.
Hangi proje ile parladı? ‘Savaşçı’ dizisinde canlandırdığı ‘Gökçen’ karakteri ile dikkatleri üzerine çekti.
Sosyal: İş temposunun yoğun olmadığı zamanlarda kendisine vakit ayırmayı seviyor. “Bazı dönemler gerçekten her şey üst üste geliyor ve birkaç ay nefes bile almadan çalışır bir halde buluyorum kendimi. Ama sonra biraz daha sakinleşip kendime zaman ayırıp, spor yapıp, bol bol film izleyip, oyun izleyip, kitap okuyarak, arkadaşlarıma vakit ayırarak geçirdiğim dönemler geliyor. E tabi çok geçmeden yine aynı çılgın tempoya geri dönüyorum. Yorucu mu? Evet. Ama ben böyle mutluyum.”
Aşka bakışı: “Aşk için ödenen en büyük bedel hayatının odağı haline gelmesi ve seni değiştirmesi bence. Sen kendi yarattığın “aşk” ile değişiyorsun, farklı bir insan oluyorsun, etrafındaki birçok şeyi görmüyor veya görmezden geliyorsun, önceliklerin değişiyor. Daha büyük bir bedel olabilir mi? Aşkın cinsiyeti bence kesinlikle yok. Aşk sevgi, insanlık bunlar cinsiyetlerüstü kavramlar.”
İlk sinema filmi: Tomris Giritlioğlu/ Güz Sancısı
Hayata bakışı: Bir dönem modellik yaptı, modellik geçmişi ve ODTÜ’de gördüğü sosyoloji eğitiminin oyunculuğunu olumlu anlamda etkilediğini düşünüyor. “Modellikle ilgili bildiğim tek şey podyuma çıkıp modelcilik oynamaktı. O yüzden oyunculuğumun modelliğime katkısı oldu demek daha doğru. Sosyolojiye gelince hayatı, gündemi, siyaseti bir oyunu ya da karakteri analiz edebilmek, parçaları birleştirebilmek anlayabilmek ve empati kurabilmek için sosyolojik bir bakış açısına sahip olmak zorundayız. Düşünce evrimimde okulumun da etkisi var elbette, sermaye ilişkilerinin henüz çok fazla kirletmediği nadir akademik kurumlardan biri ODTÜ. Belki de fazla romantik yaklaşıyorum ama havasını soluyup da kötü insan olmak mümkün değilmiş gibi geliyor bana…”
İş hayatına bakışı: Oyunculuğun en çekilir ve çekilmez yanlarının aynı olduğu görüşünde; “Beklemek, oyunculuğun tahammül edilir ve edilemez tarafı olabilir. Bekleme zamanlarını verimli kullanmayı başardığımızda işimizi besleyebiliyoruz bence, ama belirsizlik içinde bekliyor olmak bazen gerçekten tahammül edilemez bir hal alabiliyor. Tiyatro’yla fırtınalı bir aşk ilişkimiz var bence. Ne onunla ne onsuz bir ömür kavga dövüş yaşayıp gideceğiz belli ki. ‘Tamam artık, bir süre tiyatro yapmayayım dinleneyim’ dediğim anda çok çekici bir metinle ya da bir projeyle karşılaşıyorum ve karşı koyamadığım bir şekilde kendimi içinde buluveriyorum. Seviyorum işte! Oyuna ya da kamera karşısına geçmeden önce uyguladığım ritüellerim kesinlikle var. Belki o konuda biraz takıntılıyım. Ve eğer o ritüelleri yerine getiremezsem kendimi sahnede gerçekten çok kötü hissediyorum. Ama ne olduğu bana özel kalsın.”
Kariyer planı: Televizyonda komedi dizisinde rol almayı çok istiyor. “Televizyonda şimdiye kadar hiçbir komedi dizisinde yer almadım. Ne yalan söyleyeyim artık canım komedi çekiyor. Cast olarak komediden çok drama yakın buluyorlar sanırım ama ben oyunculuğumun komedide daha güçlü olduğunu düşünüyorum. Eğer bir gün “Kürk Mantolu Madonna” oyunlaştırılırsa, “Maria Puder” karakterini gözüm kapalı kabul ederim. Net.”
Kaygıları: Günümüzde bir takım değerlere yeterinde önem verilmediğini düşünüyor. “Neye hak ettiği değer veriliyor ki bu dünyada? Bir gazeteci hak ettiği değeri görüyor mu? Ya da bir hukukçu? Ya da bir akademisyen? Hayır. Ama sanatçılar da tıpkı diğer meslekler gibi her şeye rağmen çalışıp, daha çok çalışıp, direnerek, direnmenin ve var olmanın yollarını arayarak dünyayı daha güzel bir yer haline getirme mücadelesine devam ediyor. İnsanların sanata ilgisi ise Türkiye gibi ülkelerde oldukça düşük düzeyde. Çünkü sanat yapmak ve sanat satın almak o kadar pahalı ki. Halkın erişimi oldukça kısıtlı oluyor haliyle. Türkiye’de özel tiyatroların biletleri pahalı. Asgari ücretle yaşamaya çalışan 2 çocuklu bir ailenin bir akşam tiyatro etkinliği pahalı olabiliyor. Ödenekli tiyatrolarda tabi ki biletler daha ucuz ama sadece Devlet Tiyatroları ve Şehir Tiyatroları asla yeterli olamaz ki. Devletin özel tiyatroları destekliyor, ciddi bir fon ayırıyor olması lazım, özel tiyatroların tek gelir kaynağını gişe olursa, bu tiyatrolar ayakta kalabilmek, üretime devam edebilmek için tabi ki yüksek fiyatlardan bilet satmak zorundalar, buna mecburlar. Durum böyle olunca da sanat belli bir zümreye hitap etmek durumunda kalıyor. Halkın çoğunluğu, maalesef sadece televizyon izlemeye mahkûm oluyor.”
Kimlere hayranlık duyar: Rol almak istediği Türk ve yabancı oyuncular var. “Haluk Bilginer’le oynamak rüya gibi olurdu sanırım. Şener Şen’le oynamanın hayali bile kalp atışlarımı hızlandırıyor. Bu arada madem hayallerimizden bahsediyoruz Adam Driver’la da oynamaya hayır demem yani. Televizyon işi yaparken tiyatroyu da ihmal etmeyen, tiyatroya sırtını dönmeyen her oyuncuya saygım sonsuz. İkisini birlikte yürütebilmek gerçekten çok zor ve çok ciddi özveri gerektiriyor. Kariyerini böyle çizmeyi başarabilmiş, sisteme direnebilmiş oyuncuları örnek alıyorum kendime. Buna destek olan, tiyatroya saygı duyan yapımcılar, yönetmenler, menajerler de bir o kadar alkışı hak ediyor diye düşünüyorum.”
Oyuncu olmak isteyenlere ne tavsiye eder: Oyuncu olmak isteyen gençlere eğitim görmelerini tavsiye ediyor. “Aslında yol az çok belli. Okul bu işin tabi ki olmazsa olmazı değil, ama en sağlam yol okuldan geçiyor. Bence oyuncular, tüm sanatçılar arasında en az entelektüel olanlar. Her oyuncu için aynı şey geçerli değil tabi ki ama işin böyle bir riski var. İçinizi, kafanızın içini, kalbinizi, ruhunuzu doyurmayı ihmal edip nasıl göründüğünüz ve ne kadar beğenildiğinize odaklanırsanız sonuç vasatlık oluyor, bir nevi hüsran oluyor. O yüzden insan olmayı, iyi olmayı, okumayı, araştırmayı, merak etmeyi, sevmeyi unutup sahne ışıklarının gözlerimizi, kalbimizi ve aklımızı kör etmesine izin vermemek gerekiyor. Kendime de hep hatırlattığım bir şeydir o yüzden naçizane bir öneri olarak bunu söyleyebilirim.”
Hangi filmden etkilendi: Takip ettiği TV dizisi yok ama internet dizilerinden Masum ve Fi izleyip beğendiği diziler. Shameless, Narcos, Feud da beğendiği yabancı dizilerden.
TELEVİZYON DİZİLERİ
2022- Aşk Kumardır
2022- Mahkum
2021- Saygı/ Şirin Yaşar
2021- Ex Aşkım
2021- Terapist
2019/2021- Savaşçı/ Gökçen
2018/2019- Kızım/ Ayla
2014- Aşkın Bedeli /Nil
2015- Yaz’ın Öyküsü / Selin
2016/2018 – Gülümse Yeter / Seçil
2013- Fatih
2013- Şubat
SİNEMA FİLMLERİ
2021- Dört Duvar/ Avukat
2021- Bize Müsaade / Fatma
2019- Kuyruk/ Kadın (Kısa Film)
2017- On Adım/ Garson
2017- Sofra Sırları/ Meral
2013- Erkekler/ İlknur
2009- Güz Sancısı
2008- Renew/ Burcu (Kısa Film)
TİYATRO OYUNLARI
2019- Tezgah / Oyuncu
2019- Hep Sonradan / Oyuncu
2018- Tutsana Ellerimi / Yönetmen
2016- Romeo & Juliet / Oyuncu
2015- Merhaba Hoşçakal / Hester
2015- İki Kardeş / Oyuncu
2014- 80’lerde Lubunya Olmak / Oyuncu
2013- Şahmeran’ın Bacakları / Oyuncu
2012- Şiddet Üçlemesi 1 – Ayna / Oyuncu
Barselo / Pollyanna
Kadınlar Hep Gülmeli / Oyuncu