Konuyu sıcağı sıcağına köşeme taşımak istedim. Ancak karşı tarafın görüşünü alarak bunu gerçekleştirmek daha doğru olacaktı. Zira dizilerde nihai nokta yapımcının takdiriydi ne de olsa! Dolayısıyla bu gelişme hakkında ‘Son Çıkış’ın yapımcısı Estet Film’den Ömer Kalli Bey’e durumu yansıtıp konuya açıklık getirebilecek iki soru yönelttim. Sağ olsunlar geri çevirmeyip cevapladılar.
1-Merhaba Ömer Bey. ‘Son Çıkış’ta bir kez daha senarist değişimi yaşandı. Bana da yansıyan bu konu hakkında görüşünüzü almak istedim. Senaristlerin yollanmasının gerekçesine açıklık getirebilir misiniz?
Sayın Anibal, öncelikle içtenlikle sunduğunuz görüşler ve sorularınız için teşekkür ediyorum. Belirttiğiniz üzere, sosyal sorumluluğu yüksek bir dizinin yapımı için çalışıyoruz. Toplumu yakından ilgilendiren bir sorunu, bağımlılık sorununu, her yönüyle işlemeye çalışmak diğer diziler arasında fark yaratmak ve rekabet ortamında var olmaya çalışmak kolay değil. Dizinin gerek içerik ve gerekse sunumu bakımından birçok aşamasında hem yayıncı kuruluşun yaklaşımları hem de bu alanın en yetkin kurumu olan Yeşilay’ın görüşleri ve yaklaşımı da bizim için son derece önem taşıyor. Yalnızca reyting kaygısıyla üretilen bir dizi değiliz sonuçta. Söylediğimiz her söze, her görüntüye dikkat etmek zorunluluğumuz bulunuyor.
Senaryo konusu da bu çerçevede değerlendirildiğinde sorumluluk alanımızda en önemli başlığı oluşturuyor. Senaryo ekipleriyle başından beri olumlu çalışmalar yaptık. Ancak konunun hassasiyeti, verilmek istenen mesajlar ve yayıncı kuruluş ile destekleyen kuruluşların yaklaşımlarını tam olarak yansıtamadık. Yayın sektöründe, dizi yapım alanında gerçekten bir ilki oluşturmak kolay değil. Dizi yapmaktan öte bir sorumluluk taşıyorsunuz. Sınırlarınız çok fazla, hassas noktalar çok fazla ve buna göre her şeyi düşünmek zorundasınız. Dolayısıyla senaryonun daha güçlü kurulması öne çıkıyor. Reyting beklentisiyle çalışılıyor olunsaydı iş çok kolay olurdu. Ne ilgi çekiyorsa onu vererek yükselebilirsiniz. Ancak bu yapım için bu yaklaşım söz konusu olamaz. Senaryo ekibinin çeşitli aralıklarla değişime uğramasının en temel nedenini, dizinin beklentisini yakalayamamak şeklinde açıklayabilirim. Dediğim gibi izleyici beklentisi işimizin bir boyutu yalnızca, oysa toplumsal sorumlulukla hareket ederek Yeşilay, TRT paydaşlarının görüşlerini taşıyan bir içeriği yakalamak söz konusu olunca konu değişiyor. Senaryoda bekleneni bulamayınca yapımcı olarak talepleri görmezden gelemezsiniz.