Ana sayfa Dizi Haberleri Vatanım Sensin dizisinin meydan okuyan yönleri!

Vatanım Sensin dizisinin meydan okuyan yönleri!

tarafından ker_def

vatanimsensin3

Özellikle son on bölümdür mekanla kurulan dil sinemadan beklenmesi gereken yeni bir anlatım dilidir ve bir televizyon dizisi için de yerinde bir denemedir. Seyirci eğer direnişin baş aktörleri kıyı şeridinde bir buluşma ayarlıyorlarsa veya bir sekansta orada görünüyorlarsa arkasından hikâyeyi sarsacak bir olayın geleceği konusunda doğal olarak uyarılmaya başlar. Direnişin aktörleri Cevdet, Mehmet, son bölümler itibariyle Ali Kemal, her kılıkta ve her mekanda bulunabilen Yakup tam da yıkmaya geldikleri ve uzun süredir Türk toplumunun iradesi dışında çizilen sınırları işaretler gibi Kordon’da haberleşir ve örgütlenirler.

Sözlü anlatım üzerine kurulu, replikleri fazlaca önemseyen Türk sinemasının (3) ve dizi sektörünün zaman ve mekanla kurmakta zorlandığı ilişki Kordon’da yeniden tarif edilir. Meral Özçınar, Toplumsal Kültürel Zaman Mekan Algısının Anlatı İnşasındaki Yeri ve Örnek Film İncelemeleri adlı yazısında Yeşilçam sineması için “Filmlerdeki kişiler, mekân ve zamanla kurdukları ilişki üzerinden değil sözcüklerle anlatılır. Bu nedenle filmlerde çok fazla diyaloga rastlanır. Görüntünün sözün arkasında olduğu söz konusu filmlerde, gerçekçi bir mekân kullanımından söz edilemez,” der. 2000’li yılların başından örneklediği çok az sayıda Türk filminin mekanı kullanabildiğine dikkat çeker. Her diziyi bu bağlamda incelemediğim için kesin yargılardan kaçınarak söylemeliyim ki Vatanım Sensin zaman ve mekanı senaryonun parçası haline getirerek mekanı olaylara fon oluşturan dekor olmaktan çıkarabilecek potansiyele en yakın iştir. Dizide senaryonun diline dönüşen sayısız mekanlar var. Hepsini buraya toplamak yerine kendimce başarılı bulduğum birkaçını derledim. Umarım izleyicilerin seyir zevkini arttırmak adına ufacık da olsa bir katkım olmuştur.