Kordon, kentin ticari faaliyetlerin arttığı yıllardan itibaren özel limanları olan yabancı şirketlerin, gümrük binalarının, posta ofislerinin, çoğunlukla şık giyimli Levanten kadınların kullandığı sosyal mekanların, azınlıklara ait iş yerlerinin ve konutların hakimiyetinde oldu. Kapitülasyonlarla haklar elde eden ve ticaretle zenginleşen Levantenler, yerleşmek için Şerife Yorulmaz’ın XIX. yüzyılda Kozmopolit Bir Ticaret Kenti: İzmir başlıklı makalesinde ifade ettiği gibi kentin en gözde bölgesi Alsancak ve çevresini tercih ediyorlardı. Frenk mahallesi adı verilen bu bölgede Paris’i aratmayacak konfeksiyon mağazaları bulunmaktaydı (2). Bu bölgeler kendilerine ait temsilcilikleri ve idarecileri ile işgalden çok önce kentin en güneyinde kalan Türk mahallesinden görünmeyen bir sınırla ayrılmışlardı. Vatanım Sensin’in bir izleyici olarak benim için önemi diğer dizilerin yapamadığını yani kıyı şeridini ve kentin fiziksel yapılanmasındaki bu tarihi gerçekliği işgalle birlikte keskinleştirip, resmileştirerek senaryonun doğal bir parçası haline dönüştürmeyi başarmasından gelir.
Dizide, sahilin kamusal mekanları ile Batı’daki örneklerinin başarılı birer kopyası olan ‘patisserie’ler (pastane), sinema salonlarındaki gündelik hayat ile direnişin örgütlendiği kentin iç kısmındaki kamusal alanlar; pazarlar, kahvehanelerde süren gündelik hayat birbirine karışmaz, görünmez sınırlarla birbirlerinden ayrılırlar. Bu ikisi arasında rahatlıkla hareket edebilenler askeri ve kolluk kuvvetleridir. Nadiren de olsa modern kıyafetleri ile kentin iç kısmına sızanlar kentin genelindeki hakimiyetin sivil ifadesidir. Direnişin baş aktörleri, bulunmaları en beklenmeyen yere yani sahile çoğunlukla ‘espionage’ (casusluk) faaliyeti için inerler. Vatanım Sensin’de Kordon’da rahatlıkla gezen ve bu sınırları umursamayan tek karakterin Yıldız olması, evlendirildiği Mustafa Sami’den bu konuda uyarı almış olması ve vazgeçemediği Yunan teğmenle en yakın sahnelerinden birinin yine Kordon da gerçekleşmiş olması mekanın karakterle anlatılmasına muhteşem bir örnektir. Ailenin diğer üyelerinden Ali Kemal, işlerini ve ticaret yapacağını iddia ederek kıyı şeridini kullanır; bu, direnişle arasına koyduğu belli belirsiz mesafenin ve bahanelerin karakterin mekanı kullanmasına etkisidir.